HOME             ABOUT             LOOKS             EVENTS             INTERVIEWS

Friday, August 6, 2010

Natália Jakubcová


Do svojej novej rubriky, v ktorej sa dočítate o mladých talentovaných ľuďoch z našej malej krajiny som si ako prvú zvolila Nataly-  krásnu devätnásťročnú charizmackú a cieľavedomú fotografku, ktorá  túži študovať  marketingovú komunikáciu na UK a má rada ľudí, ktorí robia to čo ich baví, sú usmiati s chuťou do života. Ak by ste si ju chceli získať, určite jej kúpte krémové tulipány.:)


" ... zbožňujem moment, keď zapnem Fashion TV  a pozerám na krásne kúsky od svetových návrhárov. "


Mini profil:
-jej foťák sa volá Oscar,
-má rada tmavé farby,

-chcela by mať ryšavé vlasy, 
-má ufónov :)),
-najkrajšie mesto je Paríž,
-má veľkú nohu,
-myslí si, že maturita je hlúposť.




" Móda- v istom zmysle umenie, niekedy gýč. Priam neznášam, keď celé mesto začne chodiť napr v legínach s odôvodnením, že to je v móde."


Začnem pekne po poriadku. Prečo práve fotografia?
Lebo ma to chytilo a doteraz nepustilo.
Kedy si držala fotoaparát v ruke prvýkrát? Spomenieš si na tvoj prvý fotografický počin?
Prvýkrát som si vypýtala fotoaparát od mamy na Vianoce, keď som mala asi 8 rokov. Dostala som obyčajný "kompaktík", samozrejme na film a bola som celá šťastná, keď som si mohla spraviť pár záberov. Postupom času ma fotoaparátmi začal zásobovať môj otec, od ktorého som dostala aj prvú analógovú zrkadlovku, ktorú som používala dlho a rada. Ale kvôli neustálemu kupovaniu filmov a vyvolávaniu fotiek, čo bolo finančne dosť náročné, som prešla na digitálny fotoaparát. Samozrejme od začiatku až doteraz ma neustále podporuje celá moja rodina. Tiež boli ochotní mi financovať môj koníček a aj keď sa to nezdá, neustále dopĺňanie fotovýbavy je drahý špás. Čiže som im vďačná za veľa. 
Prezraď nám niečo o tvojich skúsenostiach. Ako si hľadáš modelky? Zúčastňuješ sa i na rôznych shootingoch či súťažiach?
Nemyslím, že mám nejaké  veľké skúsenosti, a preto sa snažím čo najviac fotiť, aby som skúsenosti nabrala :) Stále sledujem  tvorbu iných fotografov alebo čítam životopisy. Modelky sú väčšinou moje kamarátky alebo kamarátky kamarátiek :) Pár súťaží som sa už  zúčastnila.
Chystáš vo svojej záľube pokračovať ďalej štúdiom na VŠ?
Pokúšala som sa dostať na reklamnú fotorgafiu do Zlína, ale tam ma neprijali. O rok to už skúšať nebudem. To, že ma nevzali ma celkom posunulo vpred :)
Máš za sebou spoluprácu s Petrou Tothovou. O čo presnejšie šlo?
O nafotenie kolekcie šperkov s názvom Achát. Ďalšia krásna kolekcia z dielne Petri Tothovej. Fotili sme spolu s modelkou Andreou Meliškovou, vizáž robila Andrea Potheová a šaty boli od Lýdie Eckhardt. Bola to skvelá spolupráca, super zážitok a veľmi príjemne strávený deň :)
Ako si sa k tejto návrhárke šperkov vlastne dostala? 
Peťu som prvýkrát zaregistrovala keď som mala asi 12, bola o nej krátka reportáž na Markíze. Vtedy som si povedala, že tá je fakt dobrá, taká mladá a tak jej to ide (ona mala vtedy asi 17). Asi vo februári tohto roka som náhodne narazila na jej stránku a napadlo ma, že jej napíšem, či by nemala záujem o spoluprácu, veď za to nič nedám. Tak som nabrala odvahu a napísala jej. Zapáčili sa jej moje práce, dala mi šancu a fotenie bolo na svete. :) A už teraz sa teším na ďalšiu možnú spoluprácu.
Držím ti palce. Aké boli ohlasy tvojich známych na fotografie z tejto kampane? 
Veľmi pozitívne. Všetkým sa však páčili najmä šperky, čomu sa vôbec nečudujem. :)
Tvoje vzory?
Peter Spurný, slovenský fotograf, ktorého fotky človek pozná ihneď. Pre mňa sú absolútne skvelé. Zo svetových nemám nikoho konkrétneho. "Uznávam" ich viacero.
V budúcnosti by si sa teda chcela upriamiť na módnu fotografiu?
Áno. Veľmi rada by som sa tomu venovala. Módna fotografia, prípadne portréty.
Čo pre teba znamená móda?
V istom zmysle umenie, niekedy gýč. Priam neznášam, keď celé mesto začne chodiť napr v legínach s odôvodnením, že to je v móde. Toto pre veľa ľudí je móda, no pre mňa nie. Je to spomínaný gýč. Na druhej strane však zbožňujem moment, keď zapnem Fashion TV  a pozerám na krásne kúsky od svetových návrhárov. Môj obľúbený je Ellie Saab. Jeho šaty sú proste nádherné. Sama sa  však trendami  neriadim. Nosím to, čo sa mi páči, v čom sa cítim dobre a príťažlivo. :)
A veľmi ti to aj sekne. :) Nohavice či sukňa?
Doteraz to boli poväčšinou nohavice, no v poslednej dobe som prišla na chuť aj sukniam. Takže 50 na 50 :)






























Natália vystavovala na:
2007- Samsung Catch emotions
2008- Genius Loci
2009- Genius Loci
Trnavský objektív
2010- Trnavský objektív
festival Early Melons 

Nataly nájdete aj tu.
Dúfam, že sa vám toto mladé dievča zapáčilo s polu so mnou jej budete držať palce. Ďakujem za rozhovor!


Le Plee ;)

11 comments:

  1. i LOVE Your blog is really amazing like another blog I knew the blog of Ana Silvia Diniz (www.anasilviadiniz.blogspot.com) so cool and daring.

    Kisses Laryssa ;)

    ReplyDelete
  2. to Lucas: taký čaká aj na teba :)

    ReplyDelete
  3. these girls are so beautiful..great blog!<3

    ReplyDelete
  4. uha..nejaká nová rubrika??skvelý nápad Maja!!!

    a aj slečna je veľmi zaujímava..ja tiež chcem ísť na marketingovú komunikáciu:P

    ReplyDelete
  5. super napad na rubriku, a uzasne fotky slecny fotografky :)

    ReplyDelete
  6. Skvelý nápad na rubriku.....A súhlasím, Natália je veľmi talentovaná....

    ReplyDelete
  7. usměvný článek:))..A vyřid Nataly že má opravdu krásné vlasy:)

    ReplyDelete